top of page

2018 -> 2019

Rok 2018 utekl jako voda a už je tady 2019! Přeci jen si ale 2018 zaslouží krátké shrnutí. A pak už se vrhneme na to, co mě čeká v roce 2019 ;)

Foto: Tomáš Bubela

Co se povedlo?

MS: krátká trať - ano, solidní stabilní výkon, 16. místo

klasická trať - ano, po chybě na 1k jsem se dostala zpět do závodu, bojovala a vyšlo to na velmi pěkné 15. místo

MČR: sprint - suverénní 1. místo skutečně potěšilo

Venla: dobrý poslední úsek a 8. místo - super


Co mohlo být lepší?

Skoro všechno může být vždy ještě lepší, ale tentokrát myslím konkrétně tyto závody:

MS: štafety - smíšené pocity - můj úsek byl dobrý, ale celkově to bohužel nevyšlo (9. místo)

ME: sprint - velmi dobře zvládnutá kvalifikace, ale takové nějaké neplynulé utahané finále, bez závodního nadhledu a rychlého rozhodování. Chyběla tomu šťáva - 27. místo

ME: krátká - nebyl to špatný výkon, ale ani nebyl skvělý, prostě nemastné neslané - tomu odpovídá 18. místo.

ME: štafety - můj výkon nemohl být o mnoho lepší (totálně letecký závod), ale bohužel ostatním úsekům to dnes tolik nevyšlo (DISK)

MČR: krátká i klasika: na krátké jsem si medaili odpálila jednou velkou chybou (5. místo), na klasice to nebyl hezký plynulý výkon a závěrečná chyba mě poslala mimo stupně vítězů, aspoň bronzová medaile mi zůstala (viz FB příspěvek). Každopádně je to oproti loňským dvěma vítězstvím ústup z pozic a prostor pro zlepšení.

MČR: štafet a družstev - 5., respektive 6. místo - není to zlé, ale víme, že umíme předvést více. Vrátíme se silnější.

ČP: celkové 3. místo - opět, není špatné, ale určitě se dá zlepšit ;) Pomohlo by teda, kdyby v něm nebylo tolik závodů, ale to je na jinou debatu...


Co nevyšlo?

MS: sprint - zpackaná kvalifikace a nepostup do finále, to nebyl začátek MS, který jsem si představovala (obzvlášť po povedeném domácím šampionátu)

AMS - fyzicky jsem si šampionát totálně protrpěla. Důvodem byl pravděpodobně předchozí náročný kemp k MS a velmi vysoké teploty. Očekávání dobrých výsledků nebyla vůbec naplněna a já jsem odjížděla zklamaná.

ME: klasika - závod, na který jsem se cítila slušně připravená a těšila jsem se na něj, mi moc nevyšel. Závodní zbrklost (jarní nevyzávoděnost?), horší volby postupu, zabité jednou úplně špatnou realizací a dvěma velkými chybami v dohledávkách. Přitom terén nebyl nehratelný. Takhle ne!

MČR: sprintové štafety - na posledním úseku jsem vysekla obří chybu a místo boje o medaile jsem to přivezla na 6. místě. To mě hodně mrzí kvůli všem mým spoluběžcům, kteří běželi ten den slušně a já jim moc nepomohla. Pokusím se to napravit! :)

Tiomila: zpackaný můj 4. úsek s chybou zralou na memes. Celkové 18. místo je průměr, ze kterého jsme mohly rozhodně vystoupit.


To byly v kostce výsledky loňské sezóny. Nebylo to tak snové, jak sezóna 2017, kde vyšlo prakticky vše, na co jsem sáhla. Letos jsem se párkrát pěkně vykoupala. Cítila jsem se hlavně na začátku roku svázaná svými očekáváními, neměla jsem zdravý nadhled. Jsem ráda, že postupem roku se to zlepšovalo a na vrcholu sezóny, MS, to bylo opět povedené vystoupení. Odnesla jsem si cenné lekce a věřím, že si z nich nesu poučení do roku následujícího.


Ještě přidám pár čísel:

Odtrénováno: 460h, z toho běhu 352h. Pro srovnání 2017: 453h, z toho běhu 329h.

Dnů ovlivněných nemocí: 25, závodů 56 (a to první až v 7. cyklu, tj. v dubnu!).

K navýšení tréninkového objemu došlo, ale ne v takové míře, jaké bylo v plánu. Pořád tam cítím prostor pro zlepšení, což je důležité. Pozitivně kvituji relativně málo nemoci. Uvidíme, jak to bude vypadat letos :)


Každopádně děkuji moc všem, kteří mě v mojí cestě podporují a pomáhají mi. Jmenovitě trenér Kačor, přítel Michal, mamka, Madlenka, celá rodina, další kamarádi, oddíl Slovan Luhačovice a v loňské sezóně švédský Södertälje - Nykvarn Orientering, čeští orienťáci, kteří nám fandí a tvoří tu neopakovatelnou přátelskou atmosféru na všech českých závodech. A v neposlední řadě mí partneři Best4Run, O-Run a Sportifnutrition. Velké díky :)

Směrem k 2019

Kus zimního tréninku je už za mnou. Jak to zatím vypadalo?

V listopadu jsem ještě odpočívala po sezóně, které pro mě končila až v říjnu závody PWT v Číně. Za začátek tréninkového roku považuji čtyřdenní soustředění užší reprezentace v Norsku v terénech MS 2019. Poskytlo nám základní impulsy, co bude třeba přes zimu trénovat. Následoval úvodní sraz celé reprezentace spojený s O-Gala a vyhlášením Ankety nejlepších sportovců ČSOS. Hezké poběhání a probrání celého roku 2019.

Pak už se koloběh tréninku rozběhl naplno. Běháš, běháš, Vánoce, běžky, lyže a už je tu lednovka - prodloužený víkend s reprezentací, plný kvalitního orienťáckého tréninku. A zase hodiny běhání, občas lyže nebo běžky a potom najednou konečně slunce. 5 dnů s mým novým švédským klubem Malungs OK ve Španělsku bylo z pohledu počasí a orienťáckých terénů (Barbate, Punta Umbria) naprosto boží. Zůstala bych déle, ale reprezentace volala a tak následoval přesun do Maďarska. Opět pět dní plných orienťáku a slunce. Tentokrát i víc do rychlosti. Únava už trochu zapůsobila a na jednom tréninku jsem si lehce podvrtla kotník. Ale dobrý, druhý den už jsem zas běhala ;)

A už jsme v současnosti, zpátky v Brně po 10 slunečných dnech na cestách. Co dál?

Plány 2019

Samozřejmě budu dál pilně trénovat, aby to v roce 2019 za něco stálo ;) A pohledem akcí to vypadá následovně.

Začátek března bude ve znamení tréninku s Malungem na 10milu a čtyřech dnů ve švédském Åhusu (2. - 5.3.). Téměř plynule naváže další repre prodloužený víkend, tentokrát v terénech domácího MS 2021. Snad už bez sněhu (7. - 10.3.). V březnu se ještě s užší repre vydáme do Itálie prověřit naši rychlost a sprintové rutiny na kemp a závody MOC (18. - 24.3.).

V dubnu už jedeme na sever pro první pořádný kemp k letošnímu MS (4. - 14.4.). V rámci něj si zaběhneme i dvoje závody, přičemž ty první budou nominační na první kolo SP (Finsko). Já, jakožto členka RDE, si nemusím s nominací dělat starost, ale jako závodní test ve Skandinávii to bude každopádně dobré. Následují Velikonoce a hned po nich další čas na severu. Tentokrát opět s Malungem a 10milou (24. - 28.4.).

V květnu začneme pořádně závodit i v ČR. Nejprve si ještě dáme sprintový prodloužený víkend v repre (3. - 5.5.) a pak už se to rozběhne - ČPŠ a první ČP sprint (11. - 12.5.), MČR sprint a sprintových štafet (18. - 19.5.). Poslední prodloužený víkend bude opět s repre, tentokrát pravděpodobně v Jizerkách, kde je podložka pro běhání velmi podobná MS v Norsku (22. - 26.5.).

V červnu začínáme víkendem ČP (1. - 2.6.) a pak už první SP ve Finsku (7. - 11.6.), na které plynule naváže Jukola/Venla s Malungem (12. - 16.6.). Pak nás čeká už tradičně MČR na krátké trati (22. - 23.6.).

Na začátku července jsou pak závody, které rozhodnout o programu na léto - nominačky na MS (3. - 7.7.). Pokud se nominuji, strávím na severu podstatnou část července. V každém případě se letos chystám na O-Ringen (22. - 27.7.).

Vrcholem sezóny pro mě, věřím, bude MS v Norsku (11. - 18.8.).

A po aspoň krátkém zaslouženém odpočinku už následuje podzimní česká sezóna - závody ČP (7. - 8.9.), ČPŠ a ČP sprint (14. - 15.9.) a individuální český vrchol podzimu MČR klasika (21. - 22.9.). V září ještě stihneme závody SP ve Švýcarsku (25. - 29.9.).

V říjnu potom klubový vrchol sezóny - MČR štafet a družstev (5. - 6.10.), po kterém následuje švédský klubový vrchol sezóny, který se konečně nekryje s tím českým - 25manna (12. - 13.10.). Pro většinu se pak sezóna nachýlí ke konci, pro pár vyvolených ještě bude pokračovat závěrečným kolem SP v Číně (24. - 28.10.).


Jako obvykle mě čeká orienťácky nabitý program. K tomu se přidává dokončování vysokoškolských studií a začátek práce. Inu opět přede mnou stojí výzva, kterou ráda přijímám. Tréninku zdar a orienťáku zvláště :)

Foto: Mareks Gaļinovskis, MS krátká trať

Příspěvky
Posts
Najdete mě také na
Find me on
  • Facebook Long Shadow
  • Instagram Social Icon
Odkazy 
Links
bottom of page